„Nenoste si práci v hlavě domů a naučte se delegovat úkoly,” radí nejen budoucím uživatelům Freela jeho tvůrce Karel Dytrych
S novými aplikacemi je to jako s finančními investicemi. Chcete mít jistotu, že se vám investovaná komodita – v případě investic peníze a v případě aplikací čas – vrátí. A to ideálně několikanásobně.
Aplikace Freelo, kterou lze nově propojit s iDokladem, pomáhá řídit projekty od prvního zadání přes jejich řešení napříč týmy až k finálnímu snadnému vyfakturování v iDokladu. A výhodné zúročení vašeho času garantuje. Karel Dytrych z týmu Freelo vysvětlil, čím je to dané.
Aplikací, které zkrotí chaos v projektech, je více, proč tedy vybrat právě Freelo?
Kvůli jednoduchosti a přívětivosti. Slyšel jsem už spousty nářků, jak jsou jiné aplikace přeplácané a těžko ovladatelné. Proto jsme strávili stovky hodin nad tím, aby uživatelé nepotřebovali žádné školení a mohli s programem začít pracovat přirozeně, během pár minut.
Proč jste se rozhodli jako primární jazyk používat češtinu a cizojazyčné verze přidávat až v dalších kolech vývoje?
Chtěli jsme si na českém trhu ověřit naše myšlenky. A také vytvořit komunitu, která nám pomůže aplikaci posouvat správným směrem. Věděli jsme, že řada lidí mateřský jazyk pro každodenní úkolování ocení. A to se nám potvrdilo.
Mnozí vás označují za český Basecamp, v čem je podle vás největší rozdíl?
Podobnost tam na začátku byla, ale my měli vizi, čím se odlišit. Především výkazy, fakturací nebo globálními kontexty, které umožňují nahlížet na úkoly i napříč projekty.
Jak dlouho trvá, než se do nové aplikace uživatelé skutečně „dostanou”?
Je to samozřejmě individuální, ale ten základ, jako zadat úkol, přidat přílohu a nastavit termíny, se člověk naučí během pár minut.
A pokročilejší funkce?
Od uživatelů vím, že s těmi to je někdy složitější. Mnozí pokročilejší funkce totiž ani po roce velmi aktivního užívání neobjeví. Proto pořádáme workshopy, na kterých představujeme šablony projektů, kopírování To-Do listů, check-listy nebo opakované úkoly. Díky nim uživatelé zautomatizují spoustu činností.
Přehled a konečně čistá hlava. To slibuje aplikace Freelo, která pomáhá řídit projekty od prvního zadání, přes jejich řešení napříč týmy až k finálnímu vyúčtování. Díky speciálnímu doplňku ji můžete snadno propojit s iDokladem.
Co je pro uživatele největší přidaná hodnota používání Freela?
Že je práce zkrátka začne více bavit. Hned vědí, do čeho se pustit, snadno předají práci kolegům. A hlavně mají přehled, což jim vyčistí hlavu. Nikdo nemá rád ten pocit, když musí neustále přemýšlet, jestli na něco nezapomněl nebo co a komu slíbil.
Pokud se někdo s rozjetým malým byznysem rozhodne začít užívat Freelo, kolik času mu přechod přibližně zabere?
Nemyslím si, že to zabere více než den. Stačí se zaregistrovat, založit projekty a vytvořit úkoly.
Freelo můžete zdarma vyzkoušet. Stačí se zaregistrovat a dva týdny testovat, jak Freelo zpříjemní a zefektivní práci ve vašem týmu.
Jak je to s trekováním času?
Ten si uživatel hlídá u každého úkolu. Stačí nastavit hodinovku a při práci zapnout časovač. Nikomu se tak nestane, že by si odvedenou práci zapomněl vykázat. Na konci měsíce stačí několik kliknutí a máte hotové kompletní výkazy i s přehledem, co už je vyfakturované a co ještě na fakturaci čeká. Do Freela můžete navíc pozvat i klienta a vše je tak naprosto transparantní.
Freelo lze propojit i s iDokladem, jak propojení funguje?
Nejprve si jako uživatel ve Freelu odpracuji třeba 5 hodin nad nějakým úkolem s hodinovou sazbou 500 korun. Následně jdu do výkazů a vše nevyfakturované dám fakturovat. Tím mi vznikne ve Freelu faktura na 2 500 korun. Freelo se mě zeptá, kterému klientovi z iDokladu chci fakturovat a po volbě ji jedním kliknutím přenesu do iDokladu. Hotovo.
Jednou z nejvíce vychvalovaných vlastností Freela je usnadnění práce s externisty, čím je toto usnadnění dané?
Všichni transparentně vidí, na čem se pracuje, kdy, kdo a co napsal nebo udělal a vše je podložené výkazy. Asi každý někdy zažil takové to „ale mně ten e-mail nepřišel”. Také, na rozdíl od e-mailů, se v každém úkolu řeší jen jedna věc. To usnadňuje komunikaci.
Co vás vedlo k sepsání 10 pravidel užívání Freela?
Reakce samotných uživatelů. Věděl jsem, na co se ptali a co je trápilo. Když se otázky a některé uživatelské chyby stále opakují, řeknete si dost. Pravidla jsou poměrně univerzální a snadná.
Od kterého z nich se může při zlepšování organizace práce odrazit každý?
Práci si lidé občas komplikují jen kvůli špatně rozděleným projektům nebo nepřiřazeným termínům. Takže bych doporučoval začít se zlepšováním právě tam.
Freelo můžete zdarma vyzkoušet, propojit ho s iDokladem a ušetřit si tak čas nad řešením organizace práce, hlídání deadlinů i fakturací.